Германия започна държавна кампания за популяризирането на немския

01.03.2010
Министърът на външните работи на Германия и вице-канцлер Гидо Вестервеле официално обяви старта на кампанията „Немският – език на идеи” ("Deutsch - Sprache der Ideen"). Целта на инициативата е да популяризира езика на Гьоте и Шилер зад граница и да укрепи международния му статус, пише изданието Stern. Германските власти са обезпокоени от това, че от 2005 година насам, изучаващите немски език чужденци са намалели от 17 милиона на 14,5 милиона души. Както твърди сайтът на министерството на външните работи на Германия сега – новата програма трябва да направи немския по-привлекателен за гражданите на другите страни. Спад в интереса към този език се наблюдава дори в държавите от Източна Европа, където той традиционно има силни позиции (в момента немският удържа относителната си популярност единствено в Полша и Русия). Берлин не е доволен и от факта, че в основните структури на Европейския съюз немският се използва значително по-рядко от английският и френският, а европейските чиновници, които го владеят са по-малко от 20 на сто. Всичко това се случва на фона на количественото преимущество на немскоговорящите в ЕС – от 500 милиона жители на блока, от самото си раждане на него говорят 100. Освен това Германия е основна сила в Европейския съюз още от създаването му и обезпечава 20 процента от общия, европейски бюджет. Самият лидер на либералите и външен министър Гидо Вестервеле е яростен поддръжник на немския език. Напоследък нашумя случаят, когато той отказа да отговаря на английски на въпрос на журналист от BBC, зададен му на германска територия, а на проведената неотдавна в Мюнхен международна конференция по безопасността той говори пред участниците също на родния си език.

Изпрати на приятел